Gezonde voeding

Zin in wat speciaals? Voeg wat fruit toe aan het water. Hmm citroen en aardbeien!

Eet je een appel, dan krijg je onder andere vezels binnen. Die loop je mis als je een glas appelsap drinkt.

Die witte boterham met pasta levert veel calorieën en suiker op. Eet je een snee volkorenbrood met banaan, dan krijg je niet alleen meer vezels binnen, maar ook nog eens minder calorieën.

Snoepmomentje? Laat de drop staan (daar zit vaak veel suiker en zout in) en neem een handje ongezouten noten (goede, onverzadigde vetten).

In een glas jus d'orange zitten meerdere sinaasappels en dus ook al hun suikers. Bovendien gaan de vezels uit de vrucht verloren door het uitpersen. Fruit kun je dus beter eten dan drinken.

Krokante muesli bevat toegevoegde suikers, gewone muesli niet. Zo wordt het heel makkelijk een stapje gezonder. En mis je de crunch? Voeg dan wat ongezouten noten toe.

Net zo lekker bij je kip kerrie: zilvervliesrijst. Da's een volkoren product en bevat dus vezels. Daarom staat deze rijst in de Schijf van Vijf In een pot pastasaus zitten vaak veel toevoegingen als suiker en zout. Een blik gepelde tomaten bevat alleen tomaten en sap. Met kruiden maak je er een heerlijke pastasaus van.

Alle hulp is welkom,
in welke vorm dan ook ...